MENU
 

Aduan

1. Pengadu adalah digalakkan untuk menggunakan Sistem Aduan STARS (Sistem Talian Aduan Rakyat Selangor) dan Aplikasi Mobile 'Aduan MPS' untuk membuat aduan.

  • Pengadu akan diminta untuk mendaftar sebelum menggunakan sistem / aplikasi ini.
  • Pengadu akan diberikan nombor rujukan aduan sebagai pengesahan aduan.
  • Setiap aduan yang disalurkan akan dipantau dan diberikan maklumbalas.
  • Pengadu juga boleh menyemak sendiri status aduan melalui sistem ini.

 

  • Sila klik di sini untuk menggunakan STARS bagi membuat aduan.
  • Sila klik di sini untuk cara-cara menggunakan STARS.

 

2. Pengadu juga boleh menggunakan talian bebas tol MPS di 1800 222 677.

3. Aduan juga boleh dihantar melalui emel ke aduanmps[at]mps[dot]gov[dot]my

4. Pengadu boleh datang terus ke Kaunter Aduan MPS yang terletak di lobi kaunter Bayaran MPS untuk membuat aduan.

 

PROSES DAN PROSEDUR PENGADUAN AWAM

  1. Apa yang boleh saya adu kepada Majlis Perbandaran Selayang?
    Semua aduan yang berkaitan dengan perkhidmatan perbandaran dan perkara-perkara yang memerlukan tindakan dari pihak Majlis Perbandaran Selayang.
  2. Adakah sebarang bayaran dikenakan untuk membuat aduan?
    Tiada / Percuma
  3. Bolehkah saya membuat aduan bagi pihak orang lain?
    Boleh, dengan izin pengadu
  4. Bagaimana cara membuat aduan?
    1. Telefon
    2. E-Aduan
    3. Mobile Apps
    4. E-Mel
    5. Surat
    6. Hadir sendiri
    7. Hari Bertemu Pelanggan
  5. Apakah maklumat yang perlu saya berikan/ masukkan dalam aduan kepada Majlis Perbandaran Selayang?
    Maklumat peribadi pengadu seperti nama, alamat, nombor telefon serta maklumat aduan yang lengkap.

 

 

 

 

 

 

 

 

.